Filtrowanie danych w tabeli Excel

Tabele są podstawowym i często wykorzystywanym narzędziem programu Excel. W tabelach znajdują się dane, które często należy „okroić” według wybranego kryterium. W takiej sytuacji pomocne jest zastosowanie filtra.

Filtrowanie należy do bardzo popularnych i często wykorzystywanych narzędzi programu Excel. Na czym właściwie polega? Otóż filtrowanie umożliwia ukrycie wybranych wierszy w tabeli według określonego kryterium. W wyniku tego procesu wiersze spełniające dane kryterium pozostają widoczne, a pozostałe są ukrywane.

Na przefiltrowanym zakresie danych możliwe jest wykonywanie standardowych operacji Excela, np. kopiowanie, edytowanie, formatowanie, a także drukowanie czy tworzenie wykresów. Filtrowanie danych jest możliwe zarówno na podstawie jednej, jak i wielu kolumn.

Filtrowanie tabeli

Gdy wstawisz do arkusza tabelę, w jej nagłówkach automatycznie wstawiane są strzałki autofiltru. Aby wykonać filtrowanie:

  1. Kliknij wspomnianą strzałkę w kolumnie, według której chcesz przefiltrować tabelę.
  2. W polu z wartościami pozostaw zaznaczone tylko te, które chcesz pozostawić widoczne, a następnie zatwierdź wybór, klikając przycisk OK.

W wyniku filtrowania strzałka w nagłówku danej kolumny zostanie zmieniona na ikonkę „lejka”, co oznacza, że zastosowano filtrowanie. Jeżeli chcesz usunąć autofiltr, kliknij ponownie na tę ikonkę i wybierz opcję „Wyczyść filtr z…”.

Możliwe jest także we wstawionej do arkusza tabeli filtrowanie według koloru komórki, czcionki lub według zestawu ikon. Aby je wykonać:

  1. Kliknij strzałkę w nagłówku w kolumnie, w której użyto formatowanie warunkowe lub zastosowano kolor.
  2. Z listy, która się rozwinie, wybierz opcję Filtruj według koloru, a następnie zaznacz wybrany kolor lub ikonę, według których chcesz dokonać filtrowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *