Sortowanie danych w tabeli Excel

Znaczący udział wysiłku w programie Excel opiera się na zakresach danych. Dane trzeba niekiedy porządkować w należytej hierarchii, porządkować ich sekwencja – to robi sortowanie, odmienia sekwencja wierszy w tabeli bądź ewentualnie kolumn arkusza w tabeli. Nie myl go z filtrowaniem. Zmiana kolejności wykonuje się często na jeden z dwóch sposobów – za pomocą przycisków uporządkowania lub z użyciem autofiltru.

Sortowanie danych Excel

Zaznacz w tabeli pojedynczą z komórek Excela. Dobrze, żeby ta komórka znajdowała się w kolumnie, zgodnie z którą chciałbyś sortować tabelę danych. Przejdź do funkcjonalności uszeregowania w wybranej z zakładek:

Tab Podane– kliknij przycisk uszeregowania rosnącego bądź malejącego. Zakładka Narzędzia Główne – rozwiń przycisk porządkuj i filtruj, natomiast następnie wybierz z spisu sortowanie rosnące lub malejące.  Jest to bardzo wygodne a także szybkie rozwiązanie, jednak chciałbyś pamiętać, że: zaznaczając pojedynczą spośród komórek w tabeli, musisz mieć pewność, że Ms Excel rozpoznaje początek a także koniec zakresu tak samo jak Ty. Pierwszy wiersz na początku traktowany jest jako nagłówek, a zatem nie jest nigdy przesuwany – pozostaje na górze.

Sortowanie autofiltrem w Excelu

Innym sposobem posortowania zakresie jest wstawienie narzędzia autofiltru. Mimo, iż nazwa tego ustawienia wskazuje na filtr to możesz za jego pomocą też uporządkować:

Wskaż w tabeli jedną z komórek, obojętnie którą. Możesz także wskazać całą tabelkę, ażeby mieć pewność, iż Microsoft Excel rozpozna początek  a także koniec grupy w taki sposób jak Ty. Przejdź do zakładki dane oraz naciśnij przycisk Filtruj. W pierwszy wierszu grupie pojawią się strzałki. Kliknij strzałkę w kolumnie, właściwie dla jakiej potrzebujesz posortować. Na liście, która się rozwinie, rozwiń zmiana kolejności rosnące albo malejące.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *